Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problem based learning: právní vzděláváni pro 21. století
Klačko, Sára ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Friedel, Tomáš (oponent)
Problem-based learning: právní vzdělávání pro 21. století Abstrakt Stále se zrychlující změny, jimiž prochází moderní společnost, doléhají také na dynamický svět práva. Využívání technologií, liberalizace právních služeb a globalizace trhu mění roli právních profesionálů k nepoznání. Proměny právního prostředí představují výzvu pro právnické fakulty, které jen s obtížemi hledají způsoby, jak připravit své studenty na budoucnost právní profese. Role právníků v rámci společnosti, ať už jde o soudce, legislativce, advokáty či lidskoprávně zaměřené právníky, je přitom zásadní pro fungování demokracie a vlády práva. Nicméně s ohledem na změny ve světě práva, úkoly, dovednosti a znalosti, které jsou dnes vyžadovány po absolventech právnických fakult, se mohou výrazně lišit od těch, které budou vyžadovány v budoucnu. Proto se stále častěji poukazuje na klíčové dovednosti, které by měly být u studentů rozvíjeny - schopnost se přizpůsobit, samostatnost či schopnost se učit nové dovednosti a znalosti. I v případě, že toto právnické fakulty uznají, zůstává otázka: Jak uvedené dovednosti studenty naučit? Práce zkoumá, zda by problem-based learning (učení založené na problémech) mohlo sloužit jako efektivnější způsob, jak studenty připravit na nejistou budoucnost právního světa než tradiční přístup k výuce práva....
Pregraduální příprava ergoterapeutů. Zařazení metody Problem Based Learning do výuky studentů ergoterapie.
Uhlířová, Jaromíra ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá v České republice prakticky neznámou metodou Problem- Based Learning (PBL) a jejím využitím v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů. Metoda se hojně využívá v zahraničí zvláště v přípravě budoucích lékařů a dalších zdravotnických pracovníků. V České republice si lékařské fakulty udržují spíše tradiční způsob výuky. Při takovéto výuce se však můžeme setkat s velkým množstvím informací z různých vědních a klinických oborů, které student neumí jednoduše navzájem propojovat v logických souvislostech. Metoda Problem-Based Learning je metodou, která se může tento nedostatek tradiční výuky odstranit. Tato práce nás s touto metodou PBL blíže seznamuje a ukazuje příklady jejího využití ve výuce ergoterapie v zahraničí. Cílem této práce je zjistit faktory, bránící nebo podporující využití metody Problem- Based Learning v České republice v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů, zjistit možnosti využití této metody ve výuce, formulovat doporučení pro zavedení PBL do výuky a vypracovat konkrétní návrh podoby sylabu předmětu využívajícího metodu PBL. Pro naplnění cílů byly využity semistrukturované rozhovory se členy fakulty, kteří se podílejí na výuce ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, analýza rozhovorů kvalitativní metodou zakotvené teorie, analýza...
Tvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemie
Vojíř, Karel
Tato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.
Problem based learning: právní vzděláváni pro 21. století
Klačko, Sára ; Urban, Michal (vedoucí práce) ; Friedel, Tomáš (oponent)
Problem-based learning: právní vzdělávání pro 21. století Abstrakt Stále se zrychlující změny, jimiž prochází moderní společnost, doléhají také na dynamický svět práva. Využívání technologií, liberalizace právních služeb a globalizace trhu mění roli právních profesionálů k nepoznání. Proměny právního prostředí představují výzvu pro právnické fakulty, které jen s obtížemi hledají způsoby, jak připravit své studenty na budoucnost právní profese. Role právníků v rámci společnosti, ať už jde o soudce, legislativce, advokáty či lidskoprávně zaměřené právníky, je přitom zásadní pro fungování demokracie a vlády práva. Nicméně s ohledem na změny ve světě práva, úkoly, dovednosti a znalosti, které jsou dnes vyžadovány po absolventech právnických fakult, se mohou výrazně lišit od těch, které budou vyžadovány v budoucnu. Proto se stále častěji poukazuje na klíčové dovednosti, které by měly být u studentů rozvíjeny - schopnost se přizpůsobit, samostatnost či schopnost se učit nové dovednosti a znalosti. I v případě, že toto právnické fakulty uznají, zůstává otázka: Jak uvedené dovednosti studenty naučit? Práce zkoumá, zda by problem-based learning (učení založené na problémech) mohlo sloužit jako efektivnější způsob, jak studenty připravit na nejistou budoucnost právního světa než tradiční přístup k výuce práva....
Tvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemie
Vojíř, Karel
Tato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.
Tvorba učebních úloh s problémovými prvky ze vzdělávacího oboru Chemie
Vojíř, Karel ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Tato práce se zabývá tvorbou učebních úloh přímo navazujících na Standardy pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie. Autor této práce téma zpracovával v rámci projektu Národního ústavu pro vzdělávání. Východiskem pro tvorbu úloh sloužících k ilustraci a konkretizujícímu zpřístupnění Standardů se stal rozvoj přírodovědné gramotnosti, jakožto princip výuky chemie v širších souvislostech a s přenosem do mimoškolního prostředí. Učební úlohy byly vytvářeny na základě v práci popsaných teoretických východisek přírodovědné gramotnosti a výsledků českých žáků v jejím testování, kontextu Standardů v českém kurikulárním systému, prvků problémového vyučování, typologie učebních úloh a jejich kognitivních parametrů. V průběhu tvorby byly úlohy pilotně ověřovány. Výsledky pilotního ověření byly využity v další tvorbě. Na základě metodologie popsané v této práci byl vytvořen materiál Metodické komentáře a úlohy ke standardům pro základní vzdělávání - Chemie, který obsahuje ucelenou sadu učebních úloh ilustrujících dvě třetiny indikátorů ze Standardů pro základní vzdělávání vzdělávacího oboru Chemie.
Pregraduální příprava ergoterapeutů. Zařazení metody Problem Based Learning do výuky studentů ergoterapie.
Uhlířová, Jaromíra ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Sládková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá v České republice prakticky neznámou metodou Problem- Based Learning (PBL) a jejím využitím v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů. Metoda se hojně využívá v zahraničí zvláště v přípravě budoucích lékařů a dalších zdravotnických pracovníků. V České republice si lékařské fakulty udržují spíše tradiční způsob výuky. Při takovéto výuce se však můžeme setkat s velkým množstvím informací z různých vědních a klinických oborů, které student neumí jednoduše navzájem propojovat v logických souvislostech. Metoda Problem-Based Learning je metodou, která se může tento nedostatek tradiční výuky odstranit. Tato práce nás s touto metodou PBL blíže seznamuje a ukazuje příklady jejího využití ve výuce ergoterapie v zahraničí. Cílem této práce je zjistit faktory, bránící nebo podporující využití metody Problem- Based Learning v České republice v rámci pregraduální přípravy ergoterapeutů, zjistit možnosti využití této metody ve výuce, formulovat doporučení pro zavedení PBL do výuky a vypracovat konkrétní návrh podoby sylabu předmětu využívajícího metodu PBL. Pro naplnění cílů byly využity semistrukturované rozhovory se členy fakulty, kteří se podílejí na výuce ergoterapie na 1. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze, analýza rozhovorů kvalitativní metodou zakotvené teorie, analýza...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.